sobota, 29 listopada 2014

LEGO Duplo: nowe układy torów w kolejce

Kontynuując moją radosną zabawę z klockami LEGO Duplo, tym razem zajmę się nowymi układami torów z wykorzystaniem zestawu głównego 10507 (http://www.lego.com/pl-pl/duplo/products/my-duplo-town/10507-my-first-train-set) oraz dodatkowego zestawu torów 10506 (http://www.lego.com/pl-pl/duplo/products/my-duplo-town/10506-train-accessory-set). Przykładowe trzy kombinacje torów zbudowane przy użyciu wyżej wymienionych zestawów można znaleźć w instrukcji dostarczanej razem z dodatkowymi torami 10506 (którą można pobrać naciskając przycisk „Instrukcja budowania”). Pierwszym, co mnie zdziwiło, kiedy przeczytałem tę instrukcję, był brak „naturalnych” układów dwupętlowych. Dlatego zadałem sobie pytanie, czy z jakichś przyczyn nie da się takich układów zbudować, a jedynie coś takiego, co jest przedstawione jako pierwszy układ w instrukcji budowania?

Od razu chciałbym wyjaśnić, że podejrzewam, iż nie jestem pierwszym człowiekiem, który wpadł na ten pomysł, jednak sprawa dla mnie jest na tyle zastanawiająca i ważna, że postanowiłem moją wersję opublikować.

Tak więc poniżej przedstawiam moje 2 propozycje ułożenia wszystkich torów z wymienionych dwóch zestawów, które moim zdaniem powinny być umieszczone w instrukcji budowania:


Rys. 1. Dwa równoległe identyczne owale

Rys.2. Dwa prostopadłe identyczne owale

Muszę tutaj uściślić 2 kwestie:
  1. Przez „identyczne owale” rozumiem ich wielkość. Jak widać, jeśli chodzi o elementy składowe, nie są one identyczne (w jednym owalu zawsze występuje przejazd ze szlabanem).
  2. Pozorna różnica wielkości owali wynika tylko i wyłącznie z faktu, że zdjęcia były wykonywane pod pewnym kątem, a nie prostopadle do podłogi.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz